Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

Pochwal się swoim Coupe - FC SE 1.8 by MrJ

MrJ - 2016-08-19, 9:14 am
Temat postu: FC SE 1.8 by MrJ
Miałem zakładać temat wcześniej, potem jakoś sprawa się rozmyła, no i teraz powraca. Od razu, na dzień dobry i bez zbędnych wstępów - TAK, to SE Woopiego :-D

Historia naszego wspólnego interesu jest tak zakręcona, że i tak byście się pogubili. Wspomnę tylko o dwóch rzeczach:
- idealnym autem, spełniającym wszystkie wymagania jakie sobie postawiłem dla nowego nabytku (rocznik, wyposażenie, rozmiar, silniki, sratatata) był... Citroen C2 VTS/VTR. No to sobie wyobraźcie, jak daleko od tego jest Fiat Coupe :-D
- pierwszą sztuką Coupe na jaką trafiłem robiąc "risercz" tego auta, była właśnie sztuka Woopiego. Tak, właśnie ta konkretna, na tym forum. Ciekawe, prawda? :-D

Specyfikację auta znacie, w końcu to auto forumowe. W skrócie:
- wersja SE - pikowane skóry, środkowy panel pod kolor, dedykowane felgi BBS 16", srebrne środki lamp, możliwe że coś jeszcze ale ja się nie znam :P
- klima, ABS, pełna elektryka,
- maska z laminatu, przedni zderzak PIU
- 1.8 16V, zdrowa seria 131kuni 170niutona, mod dolotu z wkładką K&N
- ...

Na razie się cieszę z zakupu, poznaję auto, przyzwyczajam się do jego gabarytów, mocy itp. Ale też nie zaniedbuję rzeczy bieżących. A tych, mimo że autko jest naprawdę baaardzo zadbane, jest trochę.

Kilka aktualnych fotek. Niestety, robione szajsfonem, do tego przy nie najlepszym świetle o 6 rano :-D więc trza się było podpierać fotopicasoshopem :-D Tak więc

"Mokra Włoszka w całej okazałości" [+18] :-D



























Cytat:
Nowy właściciel i właścicielka wydają się fajnymi ludźmi i mam nadzieje że zadbają o to auto. Liczę że spotkam kiedyś moje FC na jednym ze zlotów. Auto będzie teraz poruszać się po śląsku.


Pozdrawiam wraz z Żoną :-D I tak, będziemy dbali, a przynajmniej mamy takie mocne postanowienie :-D Najprościej można nas spotkać (tzn. i nas, i auto) w Chorzowie, Katowicach, albo czasami Częstochowie i jeśli ktoś miałby chęć, to zapraszamy ;pyfko

LISTA ZMIAN, MODÓW, ROBÓT:

LIPIEC/SIERPIEŃ 2016:
- oczyszczenie tarcz i klocków, bo piszczały jak świnie na widok passerati :-D
- wypucowanie środka, od dywaników po skóry
- wycieraczki Alca Super Flat - tu uwaga, standardowo jest set 490/530mm ale wchodzi 530/560, a nawet też 530/600mm (takie teraz mam)
- wyczyszczenie składki K&N i impregnacja olejkiem - docelowo cool air intake,
- uzupełnienie śrubek / zaślepek łączących dół zderzaka, nadkola itp.
- ogarnięcie radia - wreszcie porządne zamocowanie jak Bozia przykazała, porobienie porządku z kablami bo był straszny burdel, doprowadzenie USB do schowka żeby się pendrive nie walał pod nogami. Ale nie do końca, bo jest mod, że radio działa niezależnie od stacyjki i został założony pstryczek-elektryczek żeby odłączyć zasilanie ręcznie. Tylko jest w mało ciekawym miejscu, chciałbym podciągnąć to do nieużywanego przycisku "z kropką" na konsoli,
- wyczyszczenie i odnowienie skór
- wydech ma dziurkę, na razie załatana silikonem wysokotemperaturowym, ale docelowo do wymiany jest rura między wyjściem kolektora (w miejscu jak 2 rury przechodzą w 1) a lambdą. Plus poprawka mocowania tylnego tłumika, bo guma się kończy i odstaje
- regulacja maski

WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2016:
- wtyczka poduszki pod siedzeniem została ostatecznie wywalona, bo i tak się praktycznie rozsypała
- płyn chłodniczy zmieniony, układ odpowietrzony
- olej w skrzyni zmieniony, biegi wchodzą odczuwalnie lepiej, w ogóle jakby się delikatnie ciszej (?) zrobiło
- nowe opony. Miałem to ogarniać dopiero bezpośrednio przed zimą, ale znajomy oponiarz dał mi taką cenę, że nie było na co czekać :lol: Vredestein Quatrac 5 205/55R16. TAK, wygląda trochę baloniasto. Ale NIE, nie obciera. Jak pojeżdżę dłużej to opiszę dokładniej, ale na razie (poza kosztami, cena była superowa ale i tak prawie 1200 zeta piechotą nie chodzi) same plusy jeśli chodzi o komfort i wrażenia z jazdy,
- polerka kloszy
- żarówki H1 Tungsram MegaLight +120% - nawet coś widać :P zostaje jeszcze dobranie W5W do pozycyjnych bo klasyczne są za słabe, a LEDy które mam z kolei za zimne,

Fotki z Vredesteinami:







LISTOPAD / GRUDZIEŃ 2016:
- linki hamulcowe Textar
- amortyzatory przód (mcPhersony) KAYABA Excel-G
- łożyska amortyzatorów Ruville
- prawy wahacz Ruville
- ogólny przegląd zawieszenia przedniego
- uszczelka pokrywy zaworów + klejenie pokrywy (była nadpęknięta)
- olej silnikowy Valvoline F1 10w60 + płukanka Valvoline
- filtr oleju Mann
- wiatraczek (dmuchawa)
- uszczelnienie układu chłodniczego (był mały podciek na jednym połączeniu)
- siłowniki maski (od AUDIcy 100)

STYCZEŃ-KWIECIEŃ 2017
- wygłuszanie maski (na kilka podejść)
- wygłuszanie tylnych nadkoli i przegrody za siedzeniami
- wymiana tylnych klocków, czyszczenie zacisków
- uszczelnianie wydechu (podejście drugie)
- czyszczenie i smarowanie punktów obrotu zawieszenia

LATO 2017:
- naprawa podnośnika szyby od strony kierowcy, bo szyba wpadła w drzwi :P
- regulacja zawiasów maski (nie do końca, chyba trzeba będzie kupić nowy zawias)
- wymiana wahacza od strony kierowcy, ustawienie zbieżności

LISTOPAD 2017:
- wymiana oleju (Liqui Moly MoS2 Lechtlauf 10W40) i filtra (Mann)
- wymiana osłony przegubu od strony kierowcy

AKTUALNE ZDJĘCIA:







ZIMA 2017/2018:
- uszczelnienie wydechu (tylny tłumik znowu puszcza)
- pełny przegląd i przygotowanie do zimy - zrobiony dobrze, bo nic nie zamarzło, odpala(ł) od strzała, wszystko okej

WIOSNA / LATO 2018:
- porządny przegląd klimatyzacji - zrobione
- radio nie gra, coś chyba w kabelkach przerwało ale przy mrozie na dworze nie będę w tym grzebał,

No i zleciały dwa lata... ;)

MrJ - 2019-08-21, 8:17 am

Zbiorcze aktualizacje z ostatniego mniej więcej roku:

JESIEŃ 2018
- wymiana pękniętego łącznika stabilizatora, ogólny przegląd przedniego zawieszenia

LATO 2019
- belka. Wreszcie :D Wymiana całej, nowo polakierowanej belki na nowych częściach, włącznie z wszystkimi poduszkami, łożyskami, tulejami i tak dalej. Plus nowe przewody hamulcowe i osłony tylnych tarcz.
- pełna konserwacja podwozia, od tylnego zderzaka po wózek przedniego zawieszenia
- przespawany wydech, zrobiony przelot od kolektora do środkowego tłumika 8) oraz nowe mocowania obu tłumików, bo starymi się ruda zainteresowała

JESIEŃ / ZIMA 2019
- komplet rozrządu INA, uszczelka pod pokrywą Elring, olej Shell 10W60 + filtr oleju Hengst,
- wymiana airboxa na 16VT (lekko przerobiony) z nowym filtrem

Poza tym bez zmian - Coupetka jest używana w codziennej eksploatacji, stoi pod chmurką i dzielnie znosi trudy śląskich dróg ;) I to już od trzech lat! :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group