Jak większość z Was wie, ponad pół roku temu kupiłem od Wojtka LE Vinci grey 725 z 1998 roku. Autem przelatałem dobry miesiąc, po czym po rozmowie z Dr.Kozioł urodził się temat poprawienia wrażeń z jazdy ( pozbycie się adaptacji ) i zastąpienia seryjnego komputera i ecumastera na komputer VEMS oraz ori sondę na sondę szerokopasmową .
W czasie strojenia okazało się, że na większym doładowaniu silnik puszcza ciemne bąki Po obadaniu okazało się, że ciśnienie na jednym z tłoków spadło do 5 barów . Przyczyna tkwiła w tym, że zanim pojechałem do Warszawy dałem qpetkę na wymianę oleju w silniku .Tam zalali mi 1,5 litra oleju ponad stan czego nie zauważyłem . W czasie jazdy do Wawy na autostradzie pogoniłem LE i prawdopodobnie wywaliło olej przez odmę do dolotu i dalej do kolektora ssącego i na tłok . Auto pojechało do warsztatu, do Artura na rozebranie silnika i naprawę. Okazało się, że tłok z korbowodem siadł .
Początkowo kupiłem ori tłok z korbą, ale że znając moje szczęście do trwałości po naprawach, zdecydowałem się na kupno kutych tłoków i korbowodów woessnera.
Mam nadzieje, że do zlotu w Chmielnie auto będzie złożone i wystrojone.
- komputer sterujący Vems, (Versatile Engine Management Systems)
- sonda szerokopasmowa,
- kute tłoki z aluminium 4032 (T6) z pierścieniami Woessnera pasowane na 0,07
- korbowody Woessnera z kutej stali AISI 4340 (EN24) poddane obróbce cieplnej do uzyskania parametru HRC 35-38, stopa korbowodu jest zabezpieczona najwyższej jakości śrubami ARP PRO-Wave 2000. Główka jest dodatkowo wzmocniona i posiada wysokiej jakości panewkę pozwalającą na użycie pływającego sworznia.
Mam nadzieje że nic w opisie nie pomieszałem
Fotki skopiowałem Coupe by Wilkuw, resztę dodam jak auto odbiorę.
PS. Szczególne podziękowania dla Marka, za pomoc w ogarnięciu auta
LE.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 109,29 KB
tłok.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 4,54 KB
korba.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 27,75 KB
korba1.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 29,18 KB
korba2.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 29,21 KB
wykres wilkuw.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 46,47 KB
wydech.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 31,57 KB
kolektor.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 35,24 KB
IC.jpg
Plik ściągnięto 54308 raz(y) 106,47 KB
_________________ 300KM+ -> 400KM+ -> jest Levi's 501KM
4,39 do setki i 12,639 na 1/4 mili
Auto: 20VT LE / AVANTIME
Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 497 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-22, 9:12 am
Jak bym gdzieś to wszystko już widział ostatnimi czasy
ciekawy jestem jakie moce z tego wyjdą .
ps. Z tego co wiem to już chyba wszystko składane jest do kupy
Pozdro Michał
pytanie na ile starczy wtryskow 440 , bo to na vemsie bedzie sobie mozna stawiac mapy paliwa od zera, na ecumasterze trzeba bylo korygowac tez w ecu fiata.
jeszcze sprezynki siedza nizsze wszedzie..prezes chyba wie jakie i z tylu bilstein tez regulowany
xenon tez na cienkich przetwornicach wjechal tam z tego co kojaze
auto po strojeniu - Damag wlasnie wraca do Poznania
nie wiem jak wlasciciel ale ja jestem bardzo zadowolony ze swojej pracy
auto stalo sie bardzo user friendly.
_________________ wiem!!...ale nie powiem!!
Ostatnio zmieniony przez Dr Kozioł 2009-06-06, 9:47 pm, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe jad długo..
W każdym razie gratki. czekamy na wynik...
_________________ I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
_________________ I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
Gadałem z Damagiem.. zadowolony bardzo... Jedynki jak nie było, tak nie ma, ale za to jest dwójka.. No i nie ma autoadaptacji.. Na hamownię nie zdążył...
_________________ I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
...a czemu ? ...deszcz daje większe szanse ludziom w słabszych autach ale lepiej kontrolujacym start ..choc fajnie byłoby wiedziec jakie czasy będą generowały te potffffory w normalnych warunkach
Damag, shamujesz przed zlotem siepa ?
_________________ Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
_________________ I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
Stwierdzam fakty jedynie.. Merror mi zrobił procedure startową na chipie.. nie da się zle ruszyc.. a pozniej to juz tylko mały dopalacz i pozamiatane.. bara bing.. bara bong dupy się wytrzepie i basta.. a pozniej to juz tylko szaaaacuuuuneeeeczeeek..
_________________ Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum