Portal FCKP
ForumProfilPomocSzukajUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownload

Strona Główna Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FC 2.0 16V by Szyszka
Autor Wiadomość
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-19, 6:28 pm   FC 2.0 16V by Szyszka

Hej jak już wspomniałem w powitaniu już od jakiegoś czasu zamarzył mi się Fiat Coupe.
Więc sprzedałem swojego wysłużonego Hyundai'a Coupe 2.0 16V 139KM i kupiłem Fiata Coupe 2.0 16V 139 KM a co :)

Jeździłem oglądałem było sporo aut w moim budżecie ale kupiłem dość mocno zaniedbaną sztukę bardzo tanio. Więc mam jeszcze spory zapas na start.

Jest to co prawda 94 rok ale po oględzinach okazało się, że ma zdrowszą blachę niż nie jeden młodszy którego oglądałem.
Silnik też całkiem spoko pracuje zbiera się bardzo fajnie więc mam nadzieję wyprowadzić to autko na lepszy tor. (nie ukrywam, że liczę na Wasze wsparcie w zakresie wiedzy technicznej).

Oczywiście za małe pieniądze jest dużo mniejszych i kilka większych problemów ale ogólnie jestem optymistą.

Odnośnie problemów to oczywiście zaraz zapuszczę kilka tematów. Sporo się naczytałem po forum ale mam też sporo problemów z wyszukaniem pewnych kwestii więc jeśli coś będę powtarzał to proszę o nakierowanie i wyrozumiałość.

Póki co auto poszło na warsztat i jutro wjeżdża:
- nowa chłodnica,
- czujka temperatury płynu,
- przód klocki,
- tył klocki i tarcze.

W poniedziałek jestem umówiony na:
- rozrząd,
- sonda lambda,
- kolektor,
- przegląd wybieraka skrzyni biegów,

Zamówione:
- lewy halogen bo nie ma klosza i ma urwane łapy ( ktoś przykleił taśmą ),
- chyba oba światła przednie ( bo jeszcze nie potwierdzone ),

Szukam:
- dekielków na felgi,
- skrzyni biegów ( bo trudno o synchronizator II biegu, III znalazłem na le nie ma sensu wywalać i robić skrzyni dwa razy ),
- i ... kto wie jeszcze czego wyjdzie po dniu jutrzejszym pewnie

Na tą chwilę wygląda to tak: (na zdjęciach niestety lepiej niż w rzeczywistości i wybaczcie scenerię ale na co dzień pracuję i mam rodzinkę więc o wypad w ładne miejsce póki co trudno)







Na dzień dzisiejszy to tyle. Work in progress.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-21, 7:14 pm   

Nowa chłodnica wstawiona - niestety okazało się, że wentylator załączą się dopiero po 100 czyli chyba na drugim stopniu. Więc jeszcze wentylator do zrobienia.



Klosz wstawiony



Przespawana rura wydechowa.

Zanim włożyłem klosz wyjąłem ten dobry, żeby przeczyścić. Więc wszystkie żarówki wisiały na kablach. Mój 5 letni syn spojrzał na auto i mówi. "Tata to autko jest smutne" :)

Może nie dużo na początek ale zawsze mały kroczek zrobiony.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
robso 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 20V VIS
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 110
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2016-04-21, 8:18 pm   

Nie wiem jak na żywca ale na fotkach przynajmniej ładnie wygląda!

szyszkownik napisał/a:
Zanim włożyłem klosz wyjąłem ten dobry, żeby przeczyścić. Więc wszystkie żarówki wisiały na kablach. Mój 5 letni syn spojrzał na auto i mówi. "Tata to autko jest smutne" :)


Dzieci są genialne, wszystko widzą tak bezpośrednio :wink:

ps. przy okazji: o co chodzi z tymi biegami przy wentylatorze konkretnie? Jak to działa?
_________________
robso
 
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-21, 9:21 pm   

Trzeba by zapytać bardziej obeznanych ale z tego co mówił znajomy mechanik u którgo robię autko wentylator ma dwa stopnie.
Pierwszy załącza się coś koło 90 i kręci wiatrakiem a jeśli temperatura idzie wyżej pod 100 załącza się 2 stopień i dmuch już konkretniej.

No i u mnie ten pierwszy nie styka przez padnięty rezystor.

Oczywiście jeśli się nie myli.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
robso 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 20V VIS
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 110
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2016-04-22, 5:40 pm   

Słyszałem coś o dwóch biegach ale nawet ogólnie nie wiedziałem o co chodzi.
Dzięki za odpowiedź, to mi wystarczy.
_________________
robso
 
 
 
BartoszGniwek 
Advanced Forum User


Auto: 2.0 16V + LPG
Wiek: 29
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 663
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-04-23, 2:10 pm   

Jak nie działa pierwszy bieg tylko ten mocny drugi to trzeba sprawdzić rezystor, który mieści się w wiatraku po lewej stronie
_________________
Bart
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-25, 1:45 pm   

Dziś miałem mieć robiony rozrząd ale zdecydowałem się to odłożyć. Ponieważ dzięki robertowi z forum będę miał skrzynię. Więc chyba cały silnik wyjedzie do wymiany rozrządu skrzyni i przy okazji sprzęgła. I pewnie jeszcze jakieś duperele uszczelki etc. W najbliższym czasie.

Dziś wymieniono lambdę (lepsza reakcja na gaz jednak nadal potrafią się zapalić wtryski i śmierdzi z wydechu. Nadal zbyt bogata mieszanka jednak jest znacznie lepiej)

Dodatkowo rozebrałem drzwi kierowcy bo coś w nich latało i jak zamykałem to odgłos był jak od drzwi w żuku. Było sporo luzów na śrubach więc są dokręcane i wyczyszczone. Teraz dźwięk zamykania jest bez porównania.

Jeszcze przy okazji poprawiłem wygląd klamki bo był fatalny.
Teraz wygląda chyba lepiej :)

_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
BartoszGniwek 
Advanced Forum User


Auto: 2.0 16V + LPG
Wiek: 29
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 663
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-04-25, 2:44 pm   

Bardzo fajnie to wygląda. Dałeś matową czerń?
Ja u siebie przykleiłem folię carbon. Skubane parę lat już się trzyma.
Jaką dałeś sondę? Uniwersalną bosha czy znalazłeś dedykowaną? Ja co prawda nie potrzebuje, ale jestem ciekaw bo słyszałem że uniwersalna się średnio sprawdza.
_________________
Bart
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-25, 4:10 pm   

Tak czarny mat.
Sondę łatwił mechanik więc nawet nie wiem co to jest. Pośmigam trochę i zobaczymy.
Na dniach powinien przyjść interface bo będę robił odczyty.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-27, 7:02 pm   

Dziś mało czasu. Więc tylko pierdołki.

Wymieniony czujnik temperatury silnika.
Wymieniony czujnik temperatury płynu.
Przeczyszczona kopułka i palec.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-28, 7:10 pm   

Dziś wyjąłem i dokładnie wyczyściłem VAE zgodnie z instrukcją.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-05, 7:04 pm   

Dziś ciąg dalszy walki ze zbyt wysokim spalaniem.

Chciałem przeczyścić wężyk od map sensora ale się nie udało (za mało czasu).
Wyczyściłem więc sam sensor i przeczyściłem mu styki.

Wyjąłem świece nie dość, że każda z innej parafii to jeszcze wyglądają tak



Więc zaraz zamawiam komplet świec i kabli.
I jutro i w weekend mam nadzieję, że kolejne kroki uda się wykonać.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-15, 1:25 pm   

Więc tak kolejne kroki poczynione.

Świece i kable NGK nówki wrzucone.

Korek wlewu odnowiony.


Fiacik dostał też skóry na przód (nie poprzecierane nie popękane)


Oraz kierownicę w duuuużo lepszym stanie.


Oraz takie pierdołki jak:
Brakujące zaślepki do śrubek
Nakładkę na guziczek kasowania licznika

Niebawem kolejne kroki i już za około miesiąc będzie większa akcja.
Wyjęcie silnika i :
- Podmianka skrzyni biegów.
- pewnie od prazu sprzęgła
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek pokrywy
- wymiana uszczelki pod miska olejową
- przegląd wszelkich wężyków i pierdołek
- wymiana kolektora wydechowego

- wymiana mechanizmu zmiany biegów od lewarka do skrzyni

Zastanawiam się nad powrotem do oryginalnego wydechu bo na tą chwilę mam strumienicę + jeden tłumik na końcu. :/

Powiedzcie co jeszcze warto zrobić/sprawdzić jak już wybebeszam silnik?
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
Ostatnio zmieniony przez szyszkownik 2016-05-15, 1:27 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kubańczyk 
Young Forum User

Auto: Fiat Coupe 1.8
Wiek: 21
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Łwc
Wysłany: 2016-05-15, 2:18 pm   

Podoba mi się ten kolorek :) Ogólnie bardzo fajna :) korek malowałeś czy polerowałeś?
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-15, 6:19 pm   

Dzięki.
Korek malowałem ale chcę go dać do polerki :)
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-16, 9:30 pm   

Kolejny mały kroczek.
Rozebranie lamp do czyszczenia i malowania.

_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
koluch 
Young Forum User

Auto: Fiat Coupe 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 82
Skąd: Miłowice
Wysłany: 2016-05-16, 10:18 pm   

Jak lampy rozebrane to sprawdź odbłyśniki czy nie są wypalone
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-17, 5:35 am   

Właśnie odbłyski są całkiem spoko. Tylko jedną czarną nakładkę mam pękniętą w dwóch miejscach (już skleiłem) i jeszcze mocowania od śrób ma zerwane tak, że lata luzem. Muszę coś na to poradzić.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
szyszkownik 
Old Forum User


Auto: Fiat Coupe 2.0 16V
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 157
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-15, 7:37 pm   

OK. Po prawie miesięcznej przerwie na urlop i dojście do ładu po urlopie mały (a właściwie duży) update.

Wizualnie nie ruszone nic.
Jednak podczas urlopu FC przeszedł dość spory remoncik.

- wyjęty silnik,
- wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody.
- wymieniona skrzynia biegów (działa pięknie brak chrupania synchronizatorów),
- naprawa lewarka zmiany biegów,
- ogólne uszczelnienie silnika,
- wymiana sparciałych elementów podciśnienia,
- włożona poduszka silnika (okazało się, że nie było :/),
- wymiana oleju,
- wymiana płynów,
- wymiana czujnika temperatury powietrza,
- wymiana jednej gumy kolektora ssącego,
- włożenie silnika.

- wymieniony kompletny wydech. (od kolektora do końca oryginał wcześniej był tylko jeden mały tłumiczek zamiast kata strumienica, i na końcu pierdzik)
- wymiana kompa (czasy wtrysków znormalniały)

Więc całkiem dużo się działo.
Oczywiście nadal sporo pracy ale kultura pracy autka bardzo się poprawiła.
_________________
Fiat Coupe 2.0 16V 1994.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group