Portal FCKP
ForumProfilPomocSzukajUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownload

Strona Główna Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
20vt z łodzi by Crzano
Autor Wiadomość
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-02-27, 9:32 pm   20vt z łodzi by Crzano

Witam
Wszystkich chciałbym przedstawić mojego trupa (póki co ).

Chciałbym je doprowadzić do jak najlepszego stanu.
A do zrobienia jest sporo :

Rzeczy Poważne
1. Silnik ! niestety puszcza niebieskie chmury i czuć przepalany olej. ( nie wiem jeszcze czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe czy oba ).
2. Przegub w lewym kole bardzo mocno stuka.
3. Silnik nie trzyma prawidłowej temperatury ( nie dogrzewa się, tak samo temperatura oleju jest cały czas bardzo niska)
4. Dziś zaczęła przeciekać mi chłodnica unieruchamiając auto.
5. Chińskie zenony, z których jeden już umarł. (tylko czekam aż mi zabiorą dowód rejestracyjny)
6. Brak katalizatora (albo go załatwię albo muszę znaleźć dobrą stacje diagnostyczną bo wedle nowych przepisów nie przejdę przeglądu)

Mniej poważne
7. Centralny zamek świruje (jeżeli zamykam drzwi od strony kierowcy to po chwili je sam otwiera, natomiast jeżeli robię to od strony pasażera to jest wszystko ok).
8. Klima nie działa.
9. Zarówno fotel kierowcy jak i pasażera ma rozdarcie.
10. Kierownica jest w fatalnym stanie.
11. Konsola centralna nie trzyma się na niczym ( ma pozrywane zaczepy).
12. Nie działa tylne światło przeciwmgielne.
13. Szyba pasażera nie otwiera się.
14. Felgi wymagają regeneracji.
15. Naloty rdzy pod maską i na felcu klapy bagażnika.
16. Zamek do klapy bagażnika się zaciął.
17. Uszczelka bagażnika również do wymiany.
18. Urwany jest pasek przy suficie od strony pasażera.
19. Brak nakładki na pedał gazu
20. Brak głośników w drzwiach oraz w desce ( chociaż te do deski dostałem z autem )
21. oparcia foteli dosyć mocno "latają"

Chaba wszystko jak mi się coś przypomni to dopiszę.

Z pozytywów ( bo mimo wszystko są takie ) :

0. To 20 VT :D
1. Buda jest w przyzwoity stanie i wizualnie nie wymaga interwencji ( na 21 letniego fiata to bym powiedział że jest perfekcyjna )
2. Trzyma dobre ciśnienie oleju [(3 bary podczas jazdy, 2.7 na jałowym po rozgrzaniu) dlatego myślę że silnik da się naprawić]
2. Pozostałe układy auta : hamulce, zawieszenie, skrzynia są w porządku.
3. kompletny Body-kit z plusa.
4. Turbina przeszła regenerację w listopadzie.

Za auto dałem 7 500 zł, nie wiem czy przepłaciłem czy nie

Postaram się zrobić wykaz kosztów ile kosztowały mnie naprawy. dla potomności jeżeli ktoś inny będzie chciał kupić trupa.

W Poniedziałek jestem już umówiony do mechanika.





i taki bonus na koniec z skąd wziął mi się pomysł na to auto :)

Ostatnio zmieniony przez Crzano 2018-05-16, 6:34 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łukasz95 
Young Forum User

Auto: FC 2.0 16vt
Wiek: 22
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-28, 12:51 pm   

Witaj, powodzenia w ogarnianiu FC ;D
_________________
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-02-28, 1:18 pm   

Dzięki, chybia się przyda :D
I szczęścia trochę też nie zaszkodzi; cały czas liczę na to że to tylko uszczelniacze zaworowe albo świeżo zregenerowane turbo już padło.

Chociaż jakieś 3 lata temu poprzedni właściciel już szukał do niego słupka :P
 
 
Spilman 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: 20VT Limited Edition
Wiek: 31
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 3373
Skąd: Rzeszów/Łódź/RRS
Wysłany: 2018-03-01, 10:50 pm   

Witaj! :)

Powodzenia w reanimacji!
Pisz co i jak.. zawsze coś doradzimy w razie potrzeby.. ;)
_________________
Największe źródło motoryzacyjnej uciechy... :D
 
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-07, 9:21 pm   

Auto pojechało do mechanika.
Trochę tam postoi ustaliliśmy że zdejmujemy czapkę; rewidujemy gładź cylindrów ( czy nastąpiła owalizacja) i stan panewek.
Sama głowica pójdzie do remontu już na 100%.

A między czasie kupiłem proste głośniki żeby coś grało za 99 zł z przesyłką Blaupunkta.
I 10 zł na wycieraczkę do tyłu :)

Co prawda auto w warsztacie ale fotel pasażera został u mnie




:)
 
 
deannn 
Forum Master


Auto: 20VT Plus
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 1464
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2018-03-08, 10:40 am   

Cytat:
1. Silnik ! niestety puszcza niebieskie chmury i czuć przepalany olej. ( nie wiem jeszcze czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe czy oba ).

Nie pomyślałeś, że to może być turbo? Ja bym zaczął od tego a nie od rozbierania silnika i na dzień dobry wchodzenia w niemałe koszta.

Cytat:
4. Turbina przeszła regenerację w listopadzie.

Kto je wcześniej regenerował i czy masz pewność, że po regeneracji zostało zainstalowane zgodnie ze sztuką?
_________________
GT2871R .64 - 355KM & 475Nm
Ostatnio zmieniony przez deannn 2018-03-08, 10:40 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-08, 4:21 pm   

Niestety jestem pewien że to nie turbina.
Coś jest z nią nie tak bo za późno wchodzi i auto tak naprawdę idzie od 4k rpm

Natomiast auto robię u swojego wuja, z którym trzymam dobre kontakty i jest naprawdę doświadczonym mechanikiem, pracującym w porządnym warsztacie, który by mnie na koszty umyślnie nie naciągnął.

I powiedział mi wprost że tak się uszkodzona turbina nie zachowuje.
Natomiast przed rozebraniem silnika ma ustalić gdzie zginęła moc auta.
Sprawdzić kompresje.
Wykonać próbę olejową.
Zbadać parametry pracy na komputerze diagnostycznym.
Jeżeli jest problem z turbiną to dojdzie do tego przed rozebraniem silnika :)
 
 
Jan Kowski 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: 2.016VT
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 6
Skąd: łódź
Wysłany: 2018-03-09, 1:08 pm   

No to zabawa się zaczęła , czekamy na efekty i trzymamy kciuki że będzie jak należy.
Powodzenia
 
 
Piotr_S 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: Fiat Coupe 2.0 VT20
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 145
Skąd: Lowicz
Wysłany: 2018-03-13, 8:41 am   

Walcz walcz bo warto :b
_________________
Piotr_S
 
 
Piotr_S 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: Fiat Coupe 2.0 VT20
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 145
Skąd: Lowicz
Wysłany: 2018-03-13, 8:42 am   

I jedna rzecz nie warto oszczedzac na zamiennikach :b
_________________
Piotr_S
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-03-13, 9:44 pm   

odpal zimne auto po nocy niech chodzi az zalacza sie ze 2 razy wentylatory i napisz czy i kiedy kopci ;)
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-19, 6:31 pm   

Silnik został już rozebrany, praktycznie pierścienie zużyte do zera,
tak mi mechanik powiedział, natomiast gładź cylindrów jest ponoć okej.
 
 
Kapsel93 
Young Forum User

Auto: BRAK
Wiek: 24
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 52
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 2018-03-28, 10:39 pm   

3 lata temu to ja byłem właścicielem tego auta i żadnego słupka nie szukałem 😉 już za moich czasów przykapcał, fajnie ze doprowadzasz auto do normalnego stanu, ja rozpocząłem ten proces później Luq teraz ty, także wyobraź sobie ile w auto jest włożone pracy a ile przed tobą 😉 jak byś chciał coś wiedzieć pisz do mnie znam auto jak własna kieszeń.
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-16, 6:24 pm   

Temat trochę umarł, ciągle mam auto.

Ale jeszcze go nie odebrałem od mechanika, natomiast jest już prawie złożone i mogę opowiedzieć co zostało zrobione i jaka była skala zniszczeń.

Jak pisałem wcześniej, za spalanie oleju odpowiedzialne były zużyte pierścienie tłokowe.
Ale skoro silnik był już rozebrany do remontu pojechała głowica, teraz jest po kompletnej obróbce.
Dodatkowo profilaktycznie zostały wymienione panewki korbowe.

Okazało się jeszcze że rura dolotowa przed turbo była pęknięta i dziurawa, Co ciekawe rurę tą kupiłem na Aliexpresie.
Co w połączeniu z uszkodzonymi czujnikami sutkowymi. tłumaczyło by dlaczego auto nie miało mocy.


Do odpalenia auta brakuje tylko chłodnicy (moja byłą spękana), niestety jak wielu z was wie, chłodnica do 20vt to nie mały problem. Ostatecznie zamówiłem taką robioną ręcznie w całości z aluminium, pogrubioną do 40mm

Cenowo wyszło to tak :

Części ze sklepu (www.autoczesciexpert.pl) :
- AJUSA Uszczelka, kolektor dolotowy 40,33 zł
- AJUSA Uszczelka, kolektor wydechowy 55,15 zł
- CONTITECH Pasek rozrządu 91,82 zł
- CALORSTAT by Vernet Termostat 161,92 zł
- ELRING Uszczelka głowicy 178,86 zł
- GOETZE ENGINE Zestaw pierscieni tłoka 5x 54,02 zł
- GLYCO Łożysko korbowodu

Allegro i inne:
Rura dolotowa do turbo wraz z przesyłą 118,78 zł
Pełna obróbka głowicy po znajomości ;) 700 zł
Chłodnica wykonana na zamówienie 700 zł
Czujnik spalania sutkowego Bosh 2x 175 zł
Paski osprzętu continental 120 zł
Simeringi wałków rozrządu 30 zł
Przełącznik szyby elektrycznej 35 zł
Głośniki BLAUPUNKT Pure 66.2 99 zł

Elementy wizualne i inne pierdoły:
Zamiennik emblematu "Fiat" od punto (tak, wiem że jest większy) 18,10 zł
Lakier zaprawowy 17,90 zł
Aluminiowe ramki zegarów 65,50 zł

Łączny koszt : 3111.03 zł
 
 
deannn 
Forum Master


Auto: 20VT Plus
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 1464
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2018-05-16, 7:02 pm   

Problem z chłodnicą do 20VT? Od kiedy? Dużo tego na Ebay w cenach od 130 do 250 funtow.
_________________
GT2871R .64 - 355KM & 475Nm
 
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-16, 7:15 pm   

Tak wiem że są dostępne w Anglii, słyszałem że czas wysyłki jest bardzo długi, oraz wychodzi drożej :) A co jak co ufam Polskiemu rzemieślnikowi bardziej niż angielskiemu...
 
 
deannn 
Forum Master


Auto: 20VT Plus
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 1464
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2018-05-16, 7:38 pm   

Zatem źle słyszałeś, gdyż są dostępne od ręki. Pisze o tym, żeby na przyszłość ktoś kto przeczyta ten temat nie pomyślał, że jest problem z dostępnością.

Przy okazji - grubsza chłodnica nie jest potrzebna w 20vt.
_________________
GT2871R .64 - 355KM & 475Nm
 
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-16, 8:37 pm   

No cóż, myślę że na tej zrobionej w Polsce równie nic stracę :)
 
 
Kapsel93 
Young Forum User

Auto: BRAK
Wiek: 24
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 52
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 2018-05-19, 11:44 am   

Fajnie że zrobiłeś remont 💪 pochwal sie jakimiś fotkami z remontu jak masz. Jakie dalsze plany po remoncie silnika ?
 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-24, 6:37 pm   

Naprawić wszystko co wypisałem na górze, część braków, gromadzę od jakiegoś czasu,
Swoja drogą doszła już nowa chłodnica :) ostatecznie 630 zł z wysyłką w cenie





 
 
Crzano 
Grupa Pełnego Dostępu


Auto: FC 20vt
Wiek: 22
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-27, 10:06 pm   

Mała aktualizacja, porzuciłem plany naprawy starej tapicerki i zdobyłem nową :)
Niestety też nie jest też idealne, fotel kierowcy ma parę przetarć, mam nadzieję że uda mi się je jakoś zamaskować.

Jestem w trakcie jej czyszczenia





 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group