Witam, czy ktoś może czyścił reflektory przednie oraz zakładał światła xenonowe ?
Wewnątrz jednej lampy widzę, że jest jakiś brud od wewnątrz. Chciałbym także założyć xenony.
Czy ktoś już to robił ? Macie jakieś wskazówki ? Jakie xenony polecacie ? I jak je zamontować ?
Dziękuje za pomoc, Krzysiek
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
Ostatnio zmieniony przez P@bLO 2012-06-28, 9:12 pm, w całości zmieniany 1 raz
Poszukaj tematu o czyszczeniu lamp a co do xenonów to już zależy od ciebie ile chce zainwestować w zestaw. Można kupić za 100zł a można dużo droższe. Montaż to sprawa tak prosta, że nie ma o czym pisać. Jak będziesz miał w rękach to sam dojdziesz w 5 sekund co do czego zapiąć
_________________ Włoskie auta są jak kobiety - albo je kochasz albo jesteś homo
Jest legalne, o ile masz samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów wtedy bez problemu przechodzi przy kontroli na drodze czy u diagnosty. U mnie brak, a tu przegląd się zbliża...
Auto: Fiat Coupe LE
Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 1432 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-07-01, 7:09 pm
Piotrek_K napisał/a:
Jest legalne, o ile masz samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów wtedy bez problemu przechodzi przy kontroli na drodze czy u diagnosty. U mnie brak, a tu przegląd się zbliża...
nie jest, bo masz jeszcze rodzaj homologacji na reflektorze wybity
_________________ My nie jeździmy szybko, tylko nisko latamy
Auto: Fiat Coupe 1,8
Wiek: 57 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-07-10, 12:41 pm
Dorzuce do tematu polerowania powierzchni zewnetrznej lamp swoje trzy grosze.
Polerowanie z zewnatrz to niepotrzebna robota. Lampy sa malowane lakierem bezbarwnym i jak sie sciera i schodzi wtedy brzydko wygladaja. Najlepiej zmatowac i wyrownac powierzchnie lamp papierem 1000 na mokro, okleic reszte lampy, przemyc plynem do odtluszczanie "siliconentferner" (bardzo szybko, bo moze troche rozpuscic plastyk).
Jako podkladu trzeba uzyc przezroczystego "haftgrund" w sprayu, przesuszyc i pomalowac lakierem bezbarwnym z dodatkiem zwiekszajacym elastycznosc lakieru. Ja tak pomalowalem moje i trzyma juz przeszlo piec lat. Przepraszam za niemieckie wyrazenia ale uczylem sie i pracowalem jako lakiernik w Niemczech
Mozna tez dodac troszeczke czarnej farby (i duuuuzo rozpuszczalnika) do bezbarwnego i wtedy ma sie efekt czarnych szkiel, ja mam tak pomalowane (tylne tez) ale amatorom nie radze probowac, bo bardzo szybko mozna "przedobrzyc" i lampy sa za ciemne.
emmm, czyli co, jak spolerujesz to potem masz problem? powiedzmy, ze weźmiesz gąbkę lekkościerną i jakąś paste również lekkościerną. przelecisz lampy i... jest efekt? czy zacznie ci sie bezbarwny odklejać z lampy i wyjdzie kupa?
moich lamp nikt nigdy nie polerował wiec wnioskuje, że jak zacznę robić to sam to sie moge niemile zdziwić.
Auto: Fiat Coupe 2.0 20V
Wiek: 37 Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 38 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-07-05, 6:02 pm
Witam po dłuższym przestoju w tym poście teraz ja dorzucę coś od siebie niedawno polerowałem swoje lampy i właśnie stosowałem się do wskazówek Desanta.
Nie będę sie rozpisywał jak nasz kolega ,napisze wam co ja zmieniłem i dodałem od siebie do jego pomysłu.
Zaczynałem od rozbiórki reflektorów miałem trochę łatwiej bo jeden w rękach się mi otworzył ,ale z drugim był już większy problem wiec go wziołem wystawiłem na słońce nożykiem do regipsów naciołem ten czarny klej i jakoś pomalutku podważając śrubokrętem udało się go rozebrać .
Od środka wypolerowałem samą pastą tempo tylko bez wosku Tempo z K2 ,zaznaczam bez wosku bo wcześniej jak zwykłym tempo z woskiem zrobiłem to mi lampa potniała i nonstop była zaparowana .
Z góry zaczołem jak Desant napisał papierem 1500 potem 2000 i na koniec 2500 ,oczywiście dużo wody i cierpliwosci ,tutaj też dodam że polerowałem zacierając rysy z poprzednich papierów ,mianowicie 1500 wzdłuż lampy 2000 w poprzek lamy i 2500 znowu wzdłuż .
Po papierach przyszedł czas na pasty przeleciałem 10 razy pastą tempo ręcznie różnica była ,ale pod światło było widać drobne pozostałości po papierze ,więc kupiłem kółko polerskie z gąbką do wiertarki (8zł.),małe obroty i pasta tempo bez wosku ,efekt zdumiewający ,na koniec pasta tempo z woskiem i sklejenie reflektorów zwykłym sylikonem bezbarwnym ,oczywiście przed sklejeniem od środka dokładnie wymyłem reflektor płynem do szyb .
Dodam jeszcze że jasność ,oraz jakość świecenia świateł mijania nie uległa jakiejś niesamowitej poprawie ,z tego co widze to nawet zadnej ,ale długie światła (drogowe) świecą o niebo lepiej wiec warto się zainteresować tą polerką ,bo nie dość ze sam efekt wizualny się zmienia to jeszcze można sobie dalej poświecić w nocy :D:D..
Auto: Coupe 2/20VT/, X1/9
Wiek: 61 Dołączył: 15 Mar 2003 Posty: 1693 Skąd: Kazimierza W
Wysłany: 2013-09-08, 1:21 pm
A może po blokadach do 20vt czas na kolejne klubowe zamówienie. Mam na myśli żelowe bezbarwne naklejki na przednie lampy . Oczywiście klejone od wewnątrz na kloszu oznaczenie DC.
jakby zrobic stempel metalowy i na ciepło wybijać?
tylko taka opcja.. do zrobienia na zasadzie literek od znakownicy, ale muszę w robocie zobaczyć ile za literki wołają
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
u mnie za drogo by to wyszło więc pas ale jeszcze znakowniku uderzeniowe ręczne są i właśnie najlepiej osobne literki, żeby ustawić je tak jak mają być
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
Z czcionkami drukarskimi tak samo jak z czcionkami od numeratorów w formie punktaka jest jeden problem - będą w złą stronę czyli litera wypalona w kloszu będzie odbiciem lustrzanym. a od zewnątrz przecież tego nie będzie się robiło
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
stare formy drukarskie jednak nie będą do tego dobre.
Pomyślałem sobie o formach do hot-stampingu. Z płytek aluminiowych wypalają taką streść jaką chcecie. Napiszcie mi jaka to ma być treść i jaki format, a ja zrobię wizualizację i wyślę im do wyceny. Koszty tego nie są duże a powinno się idealnie do tego nadać.
nie może to być zwykły stempel jako lustrzane odbicie tylko jak popatrzeć na płytkę to musi być widoczny właściwy napis
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
Ostatnio zmieniony przez P@bLO 2013-09-09, 3:13 pm, w całości zmieniany 1 raz
no ale w kloszu ma być wyciśnięty symbol? tak?
Matryca do hot-stampingu działa na zasadzie pieczątki tylko ze metalowej.
I tą rozgrzaną pieczątkę wciskasz np w plastik.
Bo jeżeli w formie ma być wgłębienie, które po naciśnięciu w plastiku pozostawi kształt to się nie uda, bo być musiał mieć nadmiar plastiku, który wleje się w zagłębienie matrycy.
Wszystko jasne.
Wysłałem im do wyceny symbole w formacie 2x1 cm: 00RL oraz DC
Tworzywo: aluminium 5 mm
łączny koszt 64 zł brutto + ok. 20 zł wysyłka
Wysłałem takie wzory, aby mieć wyobrażenie jak to cenowo wygląda.
Jak zrobicie zamówienie zbiorcze na bank wyjdzie taniej.
Samemu można wysłać zamówienie itp. wystarczy wysłać im odpowiedni wzór w corelu z tekstem zamienionym na krzywe w wersji 9
Do zamówienia należy dodać informację, że matryca ma być czysta. Bez pokrycia farbą.
Napis nie może być odbiciem lustrzanym
Trzeba im to napisać bo standardowo przygotowują matryce do tłoczenia na papierze.
Wykonałem zdjęcie matrycy, którą mam akurat w pracy.
Wzór, kształt, format, czcionka jest dowolna. Kwestia naszej fantazji.
Obraz 002.jpg
Plik ściągnięto 21527 raz(y) 33,46 KB
Obraz 001.jpg
Plik ściągnięto 21527 raz(y) 35,71 KB
_________________ Bart
Ostatnio zmieniony przez BartoszGniwek 2013-09-10, 1:18 pm, w całości zmieniany 4 razy
Fajna folie wyczaiłem. Kupiłem na Allegro taką folię żeby zabezpieczyć w Alfie odpryski klaru na zderzaku. Został mi mały kawałek w łapie i nie miałem co z nim zrobić to przylepiłem go na reflektor w czerwonej Qpetce. Reflektory niestety maja pierwsze oznaki utleniania sie warstwy ochronnej.Po dwóch dniach miejsce pod folia zrobiło sie bardzo przejrzyste i nie widac tych fuzli. Okleje całą lampe i zobacze jak to wyjdzie.
klosz2.jpg
Plik ściągnięto 21414 raz(y) 55,9 KB
klosz1.jpg
Plik ściągnięto 21414 raz(y) 57,88 KB
_________________ Kazdy silnik ma pompe oleju, pompe wody, to dlaczego nie miałby miec pompy powietrza?
No na wypolerowany klosz dla zabezpieczenia taka folia mogłaby pomóc utrzymać efekt dłużej i łatwiej niż lakierowanie klosza
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
no jedno i drugie wg. mnie w Twoim przypadku jest niedopuszczalne...
Masz LE więc jak zmienisz kolor wkładu to nie będzie pasowało do reszty dodatków
_________________ ~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm -> 531KM i 627Nm The World's FIRST Fiat with DQ250 DSG Gearbox Fiat Coupe 20V TurboKLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
Fajna folie wyczaiłem. Kupiłem na Allegro żeby zabezpieczyć w Alfie odpryski klaru na zderzaku. Został mi mały kawałek w łapie i nie miałem co z nim zrobić to przylepiłem go na reflektor w czerwonej Qpetce. Reflektory niestety maja pierwsze oznaki utleniania sie warstwy ochronnej.Po dwóch dniach miejsce pod folia zrobiło sie bardzo przejrzyste i nie widac tych fuzli. Okleje całą lampe i zobacze jak to wyjdzie.
Koniu czy był dalszy ciąg? Czy może ktoś jeszcze próbował zabawy z folią? Da się w ogóle tymi foliami kleić tak pofałdowany kształt przednich lamp?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum