Auto: FC 16VT i FC 20VT+
Wiek: 33 Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 2604 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-12, 4:19 pm Coupe by Łukasz 16VT
Jak to się zaczęło:
W wakacje 2004 roku postanowiłem zmienić samochód. Szukałem jakiegoś mocnego coupe. W grę wchodziły: Calibra turbo, Audi S2 ewentualnie BMW E36 M3, w ogóle nie brałem po uwagę Fiata. W sierpniu byłem tydzień w Niemczech, ale nie znalazłem nic godnego uwagi. Na początku września, przypadkowo znalazłem się w jednym z Lubelskich komisów, i stał tam niebieski Fiat Coupe, na listwach miał znaczki 16V Turbo. Podszedłem do sprzedawcy i zapytałem czy to faktycznie turbo czy tylko ktoś sobie znaczki przyczepił. Sprzedawca odpowiedział, że turbo i czy nie chcę się przyjechać? Odpowiedź była oczywista. Po pierwszych metrach przejażdżki wiedziałem, że muszę go mieć. Następnego dnia pojechałem na stację kontroli, posprawdzać zawieszenie, kompresję silnika itp. Wszystko było OK. Chwilę później byłem już szczęśliwym właścicielem. Coupe było sprowadzone z Niemiec, nie było bite, ale miało przerysowane oba boki. Tydzień pojeździłem i oddałem go do lakiernika, stwierdziłem, że pomaluje cały. Później, jeździłem nim bardzo okazyjnie, całą zimę przestał w garażu, wakacje parę razy byłem nad jeziorem, w sumie przez ten czas zrobiłem lekko ponad 1000km.
Po tym okresie, pojawiło się stukanie - panewka. Fiata odprowadziłem, do warsztatu na obrzeżach Lublina, twierdzili, że już robili takiego fiata (żółtego z wlotem na masce z Lublina, należącego do Piotrka). Faktycznie mieli o tym jakieś pojęcie, lecz robili to w takim tempie, że po trzech miesiącach ledwie wyciągnęli silnik. Nerwowo tego nie wytrzymałem i zabrałem od nich samochód w kawałkach (przy okazji zaginął akumulator). Samochód odprowadziłem do zaprzyjaźnionego warsztatu w którym serwisowałem firmowe samochody. Przy okazji remontu powiększyłem kanały dolotowe i wylotowe z pasowaniem kolektorów, założyłem stożek, blow-offa oraz spiekową tarczę sprzęgła. Po miesiącu odebrałem Coupe, i już mogłem się cieszyć jazdą. Było trochę problemów z elektroniką, winowajcą okazał się potencjometr przepustnicy.
Pod koniec 2006 roku firma AutoR zrobiła body kit do mojego auta, który jest dość kontrowersyjny. Po założeniu pakietu okazało się, że felgi są strasznie małe (fabryczne 16cali). Zacząłem szukać więc jakiejś alternatywy. Po długich przemyśleniach wybór padł na Azev typ M w rozmiarze 18 x 8,5J ET30, 4x98.
Przez wakacje 2007 byłem parę razy na zawodach na 1/4 mili, i zaczęło mi brakować mocy. I tu zaczyna się drugi rozdział dla mojego Coupe.
Zdecydowałem się kompleksowo przerobić swój bolid.
Lista przeróbek:
GŁOWICA
- uszczelka głowicy SPESSO
- szpilki 12mm
- osiowanie wałków rozrządu
- docieranie zaworów + płaszczyzna + rozwiercanie + luzy zaworowe
- nowe gumy + opaski na kolektor dolotowy
- szkiełkowanie pokrywy zaworów + kolektora ssącego
BLOK
- wał korbowy ori
- tłoki w komplecie z pierścieniami i sworzniami WOSSNER
- panewki korbowe i główne tribimetal
- korbowody PAUTER
- śruby do podpór wału ori
- wyważenie układu korbowo-tłokowego
- tulejowanie + honowanie + płaszczyzna + osiowanie wału
- zestaw zamiast wałków balansujących
- odchudzenie i wyważenie koła zamachowego
- gwintowanie bloku
- piaskowanie + malowanie miski olejowej
_________________ I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
Auto: FC 16vt,X 1/9
Wiek: 35 Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 575 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-22, 8:25 am
wed mnie troche nie trafiony wybor, moj faworyt to gt3082r , obie turbiny maja taki sam flow, a ta wstaje duzo wczesniej, a z tak duzym A/R -em oby byl full boost chociaz przy 5000rpm (ale to chyba tylko pobozne zyczenie), ale to wszystko zalezy od przygotowania silnika, jesli sie bedzie krecil do 9000rpm to bedzie fajnie
Czemu wybrales akurat to turbo ??
_________________ Fiat Coupe strojenie, tunning, mechanika.
Auto: FC 16VT i FC 20VT+
Wiek: 33 Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 2604 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-09, 10:35 pm
Żeby nie było, że projekt stoi w miejscu, to mały update. Przez ostatni okres zrobiony został wydech (średnica 84mm), nowy kolektor wydechowy, dolot, intercooler i parę innych dupereli.
Auto: FC 16VT PLUS
Wiek: 36 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 1258 Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-07-09, 10:41 pm
Ja już się nie mogę doczekać pierwszej przejażdżki !
Musi jeździć tak jak wygląda czyli nieziemsko
Gratuluje kolejnego pomyślnie zakończonego etapu modyfikacji !
ja cie krece ale szał - nawet chlodnica oleju zmienila swoje miejsce. zaczynam sie juz bac co to bedzie tymbardziej ze widze cie na liscie zapisanych na ryki 26 lipca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum