Portal FCKP
ForumProfilPomocSzukajUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownload

Strona Główna Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolnossące turbo 2.0 16v by Kardyniak
Autor Wiadomość
kardyniak 
Young Forum User

Auto: 2.0 16v custom turbo
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 13
Skąd: Bstok
Wysłany: 2015-08-23, 5:21 pm   Wolnossące turbo 2.0 16v by Kardyniak

Siemanko.
Mam okazję pochwalić się swoją kupetą.
Udane wszczepienie Turbo Hollset hx30w, pozwala osiągnąć 240hp 350nm, a do tego:
większy intercooler
zimniejsze świece irydowe ngk
wydech i dolot z nierdzewki 2,5 cala
filtr Pipercross
komputer Ecu Master Det3
nowe zawory
nowy rozrzad
blow off greedy (replika)
olej Castrol 10w60
Alufelgi 16cali czarny połysk z brokatem. Opony Toyo 225/40
Dodatkowe wskaźniki doładowania i temp.
Nowe sprzęgło
Nowe przeguby
Instalacja STAG z wtryskami Hana.
Autko bardzo fajnie się zbiera, projekty z potencjałem na ponad 350hp ;) ))) ;diab

Do zrobienia:
RADIO
Regulacja fotela kierowcy
małe purchelki na prawym progu.

Kupiona od fanatyka Coupet, z Częstochowy, podwozie zdrowiutkie, silnik zdrowiutki.
Są tu jacyś Białostoccy fanatycy Coupe ?
Pozdrówka!
 
 
kardyniak 
Young Forum User

Auto: 2.0 16v custom turbo
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 13
Skąd: Bstok
Wysłany: 2015-08-23, 5:24 pm   

http://pokazywarka.pl/52d2su/
 
 
GrzechotnikT 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: ex2.0 16V, 2.0 16VT+
Wiek: 26
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 421
Skąd: Panki
Wysłany: 2015-08-24, 4:36 pm   

Siema znam to auto nawet je ogladalem kilka razy. Gosc wcale nie jest fanatykiem. Kupil je za 200euro bo mu sie trafilo. Ma troche umiejetnosci wsadzil wielkie turbo i sprzedal z zyskiem. Auto jest dobrze zrobione ale jesli chodzi o uturbianie coupety N/A to chyba nie najlepszy pomysl. Zycze Ci oby auto jezdzilo jak najdluzej.
_________________
1/4 mili I miejsce oCupacja 2013 ;peace
1/4 mili I miejsce oCupacja 2016 ;peace
204 Km i 317Nm => 238 Km i 357 Nm => 250 +km i 360+ Nm :) => 270km i 400nm :) :) :)

16VT + Turbo ori + koło CNC + dolot 550x180x65 + wydech 3" + EVOcars + walbro255
 
 
kardyniak 
Young Forum User

Auto: 2.0 16v custom turbo
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 13
Skąd: Bstok
Wysłany: 2015-08-24, 7:23 pm   

No z tym fanatykiem to przesadziłem ;) .
Mógłbyś wspomnieć dlaczego nie najlepszy pomysł? Albo odpowiedni link to poczytam ;)
Jak do tej pory, żadnych problemów, wymieniłem tylko wysprzęglik. Myślałem, że zawiecha do roboty, ale tylko zregenerowałem tylną belkę i wsio.
 
 
P@bLO 
Członek Zarządu FCKP
Broom YELLOW



Auto: ŻÓŁTE 20vT i AR159SW
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 6657
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2015-08-24, 8:11 pm   

Pewnie dlatego, ze stopień sprężania nie ten i ogólnie po kiego grzyba turbić wolnossaka skoro jest wersja turbo. Inną sprawą jest turbosprężarka, która jest WIELKIM nieporozumieniem i już dawno wyszła moda wkładania turbosprężarek z ciężarówki, które bardzo słabo wstają i szybko zdychają górą.
_________________
~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm
2.0 20VT, Garrett GT3071r. .86 A/R, Wtryski 650cc BOSCH, regulator 3,8bar, Warbro GSS 341 w baku + BOSCH 044 in line, AEM 30-3300, zegary Innovate, Ecumaster EMU, kute korby Techno5, kute tłoki Wossner, wydech i DP 3", FMIC 450x300mm, głowica "Stage3", Helix organiczny
Fiat Coupe 20V Turbo KLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
 
 
 
GrzechotnikT 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: ex2.0 16V, 2.0 16VT+
Wiek: 26
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 421
Skąd: Panki
Wysłany: 2015-08-24, 9:31 pm   

2.0 16V i bez turbo i głowy właściciela obraca panewki a co dopiero taka turbina. Niestety ale wydaje mi się że gumowe korby które są w tych silnikach nie zniosą takiego momentu i może się zdarzyć że panewka do nas zapuka. 16V N/A jest zupełnie inną konstrukcja niż 16VT mimo że to ten sam silnik i niestety moje zdanie jest takie że 16V wiele nie wytrzyma. Rozmawiałem z gościem który robił to auto i niestety mogę stwierdzić że nie ma pojęcia o coupetach, owszem zna się na mechanice i tuningu silników ale o 2.0 16V nic.
_________________
1/4 mili I miejsce oCupacja 2013 ;peace
1/4 mili I miejsce oCupacja 2016 ;peace
204 Km i 317Nm => 238 Km i 357 Nm => 250 +km i 360+ Nm :) => 270km i 400nm :) :) :)

16VT + Turbo ori + koło CNC + dolot 550x180x65 + wydech 3" + EVOcars + walbro255
 
 
BoNes 
Young Forum User


Auto: 2x Fiat Palio
Wiek: 27
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-24, 10:11 pm   

A dlaczego było do sprzedania przez jakiś czas w Wasilkowie ?
_________________
Fiat Palio Weekend 1,6 1998
Fiat Palio Weekend 1,6 2000
 
 
 
kardyniak 
Young Forum User

Auto: 2.0 16v custom turbo
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 13
Skąd: Bstok
Wysłany: 2015-08-24, 11:49 pm   

Miałem wyjechać do Holandii, jednak zostałem więc nie sprzedaję, aczkolwiek przed zimą, albo na zimę będę sprzedawać. Mam nową zajawkę na Mx5 ;)
 
 
pajel 
Old Forum User

Auto: fiat
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 371
Skąd: pl
Wysłany: 2015-08-25, 10:37 am   

GrzechotnikT napisał/a:
6V N/A jest zupełnie inną konstrukcja niż 16VT

różnica to zawory i tłoki... wał, korby, blok i głowica(?) to samo... więc nie jest zupełnie inną konstrukcją...

aaa i jeszcze jest inny zaworek w pompie oleju ;)
_________________
Passat CC '10 3.6 DSG 4Motion :)
 
 
GrzechotnikT 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: ex2.0 16V, 2.0 16VT+
Wiek: 26
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 421
Skąd: Panki
Wysłany: 2015-08-25, 11:06 am   

oj wydaje mi się że wał i korby też są inne
_________________
1/4 mili I miejsce oCupacja 2013 ;peace
1/4 mili I miejsce oCupacja 2016 ;peace
204 Km i 317Nm => 238 Km i 357 Nm => 250 +km i 360+ Nm :) => 270km i 400nm :) :) :)

16VT + Turbo ori + koło CNC + dolot 550x180x65 + wydech 3" + EVOcars + walbro255
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-13, 9:12 pm   

Witam.
Troche odświeże kotleta ale mam kilka pytań :

Czy w taki mrazie siedzi tutaj skrzynia bez szpery?
Na jak wiele można liczyc na takim setupie i na bebechach 2.0 16v?

Pozdrawiam.
 
 
GrzechotnikT 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: ex2.0 16V, 2.0 16VT+
Wiek: 26
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 421
Skąd: Panki
Wysłany: 2016-02-13, 10:17 pm   

Tak skrzynia bez szpery... Na bebechach mysle ze okolo 280 km da rade... moze wtryski trzeba by zmienic... tylko ten silnik moze tego nie wstrzymac..
_________________
1/4 mili I miejsce oCupacja 2013 ;peace
1/4 mili I miejsce oCupacja 2016 ;peace
204 Km i 317Nm => 238 Km i 357 Nm => 250 +km i 360+ Nm :) => 270km i 400nm :) :) :)

16VT + Turbo ori + koło CNC + dolot 550x180x65 + wydech 3" + EVOcars + walbro255
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-13, 10:21 pm   

Rozumiem , pytając o bebechy miałem własnie na myśli silnik 2.0 16v n/a.
Gdzieś sie dokopałem ze komuś po uturbieniu wytrzymał 231KM i nadgryzło tłok.

Interesuje mnie własnie , ile silnik wolnossący może przyjąc i w booscie i w mocy.
Aktualnie niby 230KM przy 1barze z tej Hx30w , ale nikt tego nigdy nie widział a jedzie gorzej niż seryjne 16vt.

Dopytuje sie .. bo mam to nabyć za chwile.
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 36
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-02-14, 11:04 pm   

jimmy166 napisał/a:
Aktualnie niby 230KM przy 1barze z tej Hx30w , ale nikt tego nigdy nie widział a jedzie gorzej niż seryjne 16vt.

Dopytuje sie .. bo mam to nabyć za chwile.


doplacaja ci zebys to wzial czy jak ?
16v i 16vt seryjne maja tendencje do autodestrukcji, pytanie wiec po co komu 16v z dolozonym T w ktorym to tendencja do autodestrukcji bedzie 100 razy wieksza niz w seryjnym 16vt, o osiagach juz sie wypowiedziales i niestety nie sklaniaja do zakupu tego tworu zwariowanego mechanika :) moze jak lubisz wyzwania to kup se diesla z lpg :) da sie .. da sie.. a czy ma sens to juz przeciez nie istotne :)
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-15, 11:33 am   

Niewiem z kąd Twoja teza bo jest wiele 300+ 16vt bez awaryjnych , ktore wykorzystuja moc.
Możesz to objąsnić?

Ogólnie = opłaca sie.
Dowiedziałem się wielu istotnych rzeczy , ten zwariowany mechanik przekombinował troche z dolotem i wydechem ale podobno zna sie na rzeczy. Osiągi nie powalają , prawdopodobnie przez moje doświadczenia z S70 2.3Turbo 299/504 :)

Dodatkowo , TAK lubie wyzwania :)
Myslę że bez worka pieniedzy również jestem w stanie przywrócić go do w pełni żywych.

Gdybyś miał jakieś realne i konkretne argumenty przeciw temu stworowi , chętnie wysłucham i wezmę pod uwagę.
Pozdrawiam
 
 
P@bLO 
Członek Zarządu FCKP
Broom YELLOW



Auto: ŻÓŁTE 20vT i AR159SW
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 6657
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2016-02-15, 11:52 am   

16vt tak, ale nie 16v, a i tak 16vt przy 300KM to już zakuwane są.
Tu wszystko jest od dupy strony zrobione.
To jest zwykły wolnossacy 16v z cienką korbą i nieodprężonym tłokiem. Pewnie bez chłodzenia oleju, ze słabszą skrzynią od wolnossaka, bez visco, sterowanie doladowania pewnie przez mbc i przede wszyskim turbo do niczego bo taka locho to o kant d. zwłaszcza do tej mocy? 1bara to tam nie ma.
_________________
~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm
2.0 20VT, Garrett GT3071r. .86 A/R, Wtryski 650cc BOSCH, regulator 3,8bar, Warbro GSS 341 w baku + BOSCH 044 in line, AEM 30-3300, zegary Innovate, Ecumaster EMU, kute korby Techno5, kute tłoki Wossner, wydech i DP 3", FMIC 450x300mm, głowica "Stage3", Helix organiczny
Fiat Coupe 20V Turbo KLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
 
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-15, 12:28 pm   

Ja rozumiem ze wszyscy jesteśmy polakami ale nie rozumiem z kąd te negatywne podejście do każdego nowego tematu , gdy ktoś chce coś zrobić nowego , nie sprawdzonego to wszyscy krzyczą NIE ! :)

Wracając do tematu :
Zakuwane są dopiero po przekroczeniu 320Km , wczesniej po co ?
Niewiem czy wszystko od dupy strony ale wiem ze wszystko po za TŁOKIEM jest identyczne jak w 16vt.
Korby, wał , etc identyczne. Dekielek sie rózni delikatnie ale tu siedzi od 16vt akurat.

A tutaj zaskocze :
Chłodzenie oleju jest dołozone :)
Skrzynia z wolnossaka , fakt również wole visco ale to granice 350zł.
Sterowanie doładowaniem MAC ale osobiście wole MBC <3

Turbo to najwiekszy atut. Nie przeszkadza mi duzy lag , bo boost rodzi sie dopiero przy 2800/3000rpm. Doładowanie to 0,8 bara , przez chwile 1 bar w peaku.

Wszystko jest do ogarniecia. Jak cos sie stanie , to wtedy tłoki od Fiat/Lancia 2.0 16v turbo.
 
 
P@bLO 
Członek Zarządu FCKP
Broom YELLOW



Auto: ŻÓŁTE 20vT i AR159SW
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 6657
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2016-02-15, 1:31 pm   

jimmy166 napisał/a:
Skrzynia z wolnossaka , fakt również wole visco ale to granice 350zł.
nie bo jeszcze półosie, rozrusznik, koło zamachowe, sprzęgło, itd..

Korbowody w wolnossącym i w turbo są INNE.

Uwierz, że wiemy co piszemy, a Ty myślisz, że wiesz
_________________
~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm
2.0 20VT, Garrett GT3071r. .86 A/R, Wtryski 650cc BOSCH, regulator 3,8bar, Warbro GSS 341 w baku + BOSCH 044 in line, AEM 30-3300, zegary Innovate, Ecumaster EMU, kute korby Techno5, kute tłoki Wossner, wydech i DP 3", FMIC 450x300mm, głowica "Stage3", Helix organiczny
Fiat Coupe 20V Turbo KLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
 
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-15, 1:48 pm   

Okey ,ze skrzynia sie zgodze ,wiecej rzeczy - trudno.

A co do wiedzy , twierdze iż wiem podpierając sie argumentami z tego własnie forum.
Sledze je juz kilka dni , prześwietliłem wszelkie tematy z tym zwiazane i wiekszosc twierdzi ze korby są identyczne.

Aha. Silnik jest odpręzony , niewiem jaką grubościa niestety.

Sluchajcie !
Chce szybkie , ekonomiczne autko na nowy sezon.
Mam chwile czasu i możliwosci by je podlubać , przygotować do sezonu.
Nie licze na 300 + , ale min. 250.
Moge je miec w naprawde opłacalny dla mnie sposób.
Najgorszym razie - rozbiore je na częsci.

Niechce sie z nikim klucić , spierac czy robić sobie wrogów jeszcze przed " pełnym " dostepem do Waszej spolecznosci.
Pozdrawiam szczerze.
 
 
P@bLO 
Członek Zarządu FCKP
Broom YELLOW



Auto: ŻÓŁTE 20vT i AR159SW
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 6657
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2016-02-15, 3:01 pm   

Ale nie ma co twierdzić tylko zobaczyć w eperze.. Korby są inne.

Co do ekonomii to 16vt nigdy nie było ekonomiczne

Odpowiedź na PW:

Nie wiem jakiego ePera używasz, ale zmień go bo głupoty pokazuje ;)

Do FC 2.0 16V n/a przychodzą korbowody o nr kat. 7649270, 46413008, 46446553 i wagach 710-780gram
Do FC 2.0 16VT przychodzą korbowody o nr kat. 7650923, 46413825, 46446555 i wagach 800-855g
Więc nie pisz, że są identyczne bo nie są ;)

Ile wytrzyma korba z wolnossaka to nie wiem bo nie ma wielu szalonych uturbiających n/a skoro jest wersja turbo tego silnika. (Nie piszę tu o przełożeniu gratów od od turbo w blok n/a)
_________________
~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm
2.0 20VT, Garrett GT3071r. .86 A/R, Wtryski 650cc BOSCH, regulator 3,8bar, Warbro GSS 341 w baku + BOSCH 044 in line, AEM 30-3300, zegary Innovate, Ecumaster EMU, kute korby Techno5, kute tłoki Wossner, wydech i DP 3", FMIC 450x300mm, głowica "Stage3", Helix organiczny
Fiat Coupe 20V Turbo KLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
Ostatnio zmieniony przez P@bLO 2016-02-15, 4:51 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-15, 11:11 pm   

Dobrze, masz racje ze korby nie są te same.
Widocznie nie umiem korzystać z ePera.

W każdym bądz razie , chyba sie zdecyduje.

Zobaczymy ile utrzyma na stałym doladowaniu 1-1,2bara.
Jak klęknie to wtedy wrzuce korbe i wal z 16vt.

Ewentualnie wczesniej zakupie owe rzeczy, razem z tłokami i wrzuce bez kanapeczki pod głowicą.
 
 
Krawiec 
Advanced Forum User


Auto: 2.0 20V HGT
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 655
Skąd: RJS/WGR
Wysłany: 2016-02-16, 10:48 am   

jimmy166 napisał/a:
korbe i wal z 16vt.

powodzenia w znalezieniu sprawnych :-D
 
 
 
jimmy166 
Young Forum User

Auto: Volvo
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-16, 1:46 pm   

Cholera , chyba jednak pier*ole temat tego auta ..
Gdyby silnik byl samym problemem , to moze jeszcze ale :
- cieknący z luzem magiel ,cieknie i wyje pompa wspomagania
- delikatna rdza na nadkolach ale dziura na wylot pod siedzeniem pasazera
- krzywe dwie przednie felgi ze ciezko kierownice utrzymac
- cos wali podczas jazdy , może to wydech ktory lata na boki , ja mialem wrażenie ze mi 2ka wyskoczyla
- przerobka wydechu bo KTOŚ wspawal tlumk " home made " , w kształcie kuchenki gazowej
- klimatyzacja nie dziala bo zdemontowana jest chlodnica , czy oby tylko ?

Najbardziej boli mnie ze ten wspanialy Holset cieknie , wiec prawdopodobnie po wyjeciu z auta trzeba wymienic rdzen i regenerowac calosc. Rzeczy wymienione nie uwzgledniają pracy nad silnikiem.

Cholera !
 
 
piotrekkk 
Young Forum User

Auto: 1.8
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 78
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 2016-02-16, 4:17 pm   

Eeee tam, trochę sylikonu i turbina jak nowa będzie ;-) Resztę oblecisz po kosztach a klima Ci przecież niepotrzebna - w końcu jest nieekonomicznie na klimie jeździć, a Ty ekonomicznej fury szukasz.

Ja bym brał, w zależności ile sprzedający ma Ci dopłacić ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group